Fani jednośladów doskonale wiedzą, z jak dużymi wydatkami może wiązać się ich pasja. Zakup nowego motocykla często wykracza poza możliwości domowego budżetu. Nie oznacza to jednak, że z realizacji planów trzeba rezygnować. Dobrym rozwiązaniem stanie się kredyt na motocykl, który może przybrać kilka różnych form.
Rynek usług kredytowych i pożyczkowych jest bardzo rozbudowany. Dostęp do dodatkowych środków oferują zarówno banki, jak i firmy spoza tego sektora. Wyjątkowo ciekawie prezentuje się przy tym sektor skupiony na dostarczaniu rozwiązań dla osób chcących zrealizować swoje motoryzacyjne plany. Obok standardowych kredytów celowych do dyspozycji pozostają również kredyty gotówkowe, które można przeznaczyć na dowolny cel. Z drugiej strony warto mieć również świadomość, że nie zawsze, aby usiąść za sterami wymarzonej maszyny, trzeba stać się jej właścicielem. W wielu przypadkach dobrym sposobem finansowania okaże się więc leasing lub wynajem długoterminowy. Warto przede wszystkim poznać dostępne propozycje i skorzystać z tej, która będzie najbardziej opłacalna i najlepiej dostosowana do indywidualnych oczekiwań.
Pod pojęciem kredytu na motocykl często kryje się kilka zróżnicowanych propozycji formułowanych przez z jednej strony banki, z drugiej natomiast firmy spoza sektora bankowego. W każdym przypadku celem jest uzyskanie wybranego modelu jednośladu. Z drugiej strony poszczególne propozycje różnią się nie tylko kosztami, ale mogą wpłynąć również na to, w jaki sposób będzie można korzystać z pojazdu, oraz czy możliwe stanie się przejęcie nad nim pełnej własności. Do podstawowych propozycji należy:
Produktem, który cieszy się sporym zainteresowaniem osób, chcących nabyć nowy pojazd, jest tak zwany kredyt samochodowy. Należy do gamy kredytów celowych, wobec czego środki muszą zostać wydane zgodnie ze zdefiniowanym we wniosku założeniem. Kredyt tego typu jest stosunkowo tani, ponieważ stosuje się przy nim różnego typu zabezpieczenia, takie jak zastaw rejestrowy lub przewłaszczenie na zabezpieczenie. Z perspektywy konsumenta najbardziej istotną formą zabezpieczenia pożyczki jest przy tym cesja z polisy autocasco na rzecz instytucji. W związku z tym to kierowca będzie musiał opłacać dodatkowe ubezpieczenie, które wiąże się ze sporym wydatkiem, nieuwzględnionym w ramach raty.
Szczególnie ważna informacja dotyczy przy tym ograniczonych możliwości wyboru motocykla w takim scenariuszu. O ile bank zgodzi się na większość nowych modeli, zdecydowanie trudniej będzie o zakup pojazdu używanego. W takim przypadku instytucje zwykle określają maksymalną granicę wieku maszyny (maksimum to w większości przypadków 5 lat). W związku z tym zakup starszego pojazdu może być niemożliwy.
Kredyty gotówkowe należą do kredytów na dowolny cel, a jak sama nazwa wskazuje klient otrzymuje w takim wypadku gotówkę, którą może wydać zgodnie ze swoim uznaniem. W związku z tym to także popularny wariant kredytu na motocykl. Pozyskane w ten sposób środki można spożytkować zgodnie z własnym uznaniem. Możliwe stanie się wobec tego kupno zarówno nowych, jak i używanych maszyn. Nie będzie również konieczności regulowania dodatkowych ubezpieczeń, takich jak autocasco. Sama procedura poprzedzająca udzielenie kredytu na motocykl jest przy tym zdecydowanie prostsza, a w niektórych sytuacjach uda się załatwić wszelkie formalności w pełni online, co pozwala na bardzo szybkie otrzymanie środków.
Kredyty gotówkowe pozwalają na otrzymanie zarówno drobnych zastrzyków gotówki, jak i zdecydowanie wyższego finansowania (maksymalna granica, ustalona w ustawie o kredycie konsumenckim, to 255 550 zł). Ten produkt sprawdzi się więc znakomicie w zróżnicowanych scenariuszach. W przypadku motocykli używanych będzie natomiast często jedynym dostępnym modelem finansowania. Dzięki rankingowi kredytów gotówkowych możesz natomiast w łatwy sposób znaleźć najtańsze finansowanie, które spełni Twoje oczekiwania i będzie dobrze dostosowane do możliwości budżetu.
Aby zacząć korzystać z wybranej maszyny, nie zawsze trzeba stawać się jej formalnym właścicielem. Coraz większą popularnością cieszy się wobec tego wynajem długoterminowy. W ten sposób można – zazwyczaj bez kosztów początkowych – uzyskać wybrany pojazd. Zamiast miesięcznej raty użytkownik będzie natomiast zobligowany do regulowania abonamentu. Kwota wydaje się dosyć wysoka, jednak – co szczególnie ważne – obejmuje wiele wydatków związanych z eksploatacją pojazdu, w tym przede wszystkim koszty polis ubezpieczeniowych. Bardzo często abonament obejmuje również serwis motocykla, wobec czego nie trzeba się praktycznie niczym martwić. Wynajem jest szczególnie korzystny w przypadku firm zarządzających dużymi flotami, jednak atrakcyjna propozycja czeka również na konsumentów. To także dobry sposób na przetestowanie, czy wskazany model spełnia pokładane w nim oczekiwania i czy np. jego zakup w przyszłości okaże się dobrym rozwiązaniem.
Pod wieloma względami podobnym rozwiązaniem jest przy tym leasing (zazwyczaj operacyjny), z którego korzystają przedsiębiorcy, oraz leasing konsumencki adresowany do osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej. W ich przypadku również to bank lub firma leasingowa pozostaje formalnym właścicielem motocykla, jednak użytkownik, w zależności od widniejących w umowie warunków, zachowuje możliwość wykupienia pojazdu po spłacie rat oraz uiszczeniu tzw. opłaty wykupowej. Leasing jest połączeniem najmu oraz kredytowania, co przekłada się również na koszty finansowania tego typu. Dzięki najważniejszemu zabezpieczeniu, jakim jest brak konieczności przenoszenia własności na leasingobiorcę, zazwyczaj oferuje atrakcyjne warunki finansowe. Poza tym istnieje również spora dowolność co do szczegółowych ustaleń, dotyczących np. czynszu inicjalnego, czyli wysokości własnych środków wpłacanych na samym początku umowy, oraz raty wykupowej. Nie zawsze oczywiście użytkownik musi chcieć przejąć własność motocykla, możliwe stanie się również zamienienie go na nowy model po spłaceniu rat leasingowych.
Komentarze (0)