Niemal każda osoba, chcąc korzystać z pełni możliwości oferowanych przez współczesny rynek, musi być klientem banku. Ich oferta jest oczywiście bardzo rozbudowana. Bez wątpienia jednym z czynników przemawiających za wyborem konkretnej instytucji są również reklamy banków. Które z nich zasługują na szczególną uwagę? Przyjrzymy się im bliżej w tym artykule.
Banki powinny kojarzyć nam się z bezpieczeństwem i stabilnością, ale coraz częściej chcą się również pozycjonować jako innowacyjne organizacje, które nie tylko dostosowują się do intensywnych przemian technologicznych, ale są również ich pionierami. Przekłada się to rzecz jasna na podejmowane przez nie działania o charakterze marketingowym. Wiele osób kojarzy banki z reklamami emitowanymi w różnych mediach – coraz częściej nie tylko w telewizji, ale także w Internecie. W wielu przypadkach twarzami instytucji finansowych stają się także cieszące się powszechnym zaufaniem gwiazdy. Najbardziej charakterystyczne kreacje zapadają w pamięć na długo i bez wątpienia są znakomitym sposobem na udaną promocję. Poniżej znajdziesz wybór pięciu najlepszych reklam banków.
Marek Kondrat to przede wszystkim znakomity aktor znany z głównych ról w kultowych już produkcjach. Wielu – zwłaszcza młodszych – widzów może kojarzyć go jednak przede wszystkim z reklam banku ING. I nic w tym dziwnego. Aktor jest z nim związany od 2001 roku, a jeszcze dwa lata wcześniej brał udział w reklamach należącego do ING funduszu Nationale Nederlanden. W 2007 roku zakończył karierę aktorską, co nie oznacza jednak końca współpracy z drugim pod względem wielkości bankiem w Polsce. Kampanie z jego udziałem były wielokrotnie nagradzane. W 2010 roku ING otrzymało między innymi nagrodę Złote Effie w kategorii Long Term Marketing Excellence.
Jednocześnie ta współpraca jest także po prostu bardzo intratna. Według szacunków Forbesa aktor miał otrzymywać 1 milion złotych za jedną zrealizowaną dla ING kampanię reklamową. Owoce wspólnej pracy są od wielu lat podziwiane przez widzów zarówno w telewizji, jak i w Internecie.
Do historii przejdą chociażby reklamy kont oszczędnościowych ING, w których głównym hasłem była fraza „bez sensu jak lokata”. W tym materiale u boku Marka Kondrata wystąpiła inna legenda polskich scen – Stanisław Tym:
Reklamy banku ING często zaskakiwały odważnymi scenariuszami i dużą dozą poczucia humoru. Marek Kondrat znakomicie spełniał się w tych rolach. Głośna była chociażby parodia stylu wypowiedzi części polskich polityków, która po raz kolejny miała przekonywać do efektywnego oszczędzania dzięki produktom oferowanym przez instytucję:
Kolejną gwiazdą, która została twarzą banku, jest Radek Kotarski, znany głównie z prowadzenia kanału Polimaty. Youtuber przez długi czas pokazywał, jak umiejętnie i w interesujący sposób dzielić się wiedzą nawet dotyczącą nie do końca popularnych tematów. Zaangażował się także w inną działalność popularnonaukową: obecnie jest między innymi autorem książek i posiada niezwykle silną markę osobistą. Bardzo często porusza również w swoich produkcjach temat finansów i nowych technologii.
Współpraca z bankiem Millennium jest niezwykle owocna. Poszczególne kampanie łączy natomiast format, który naśladuje unikalny styl autora i nawiązuje do filmów tworzonych przez niego na portalu YouTube.
Z pewnością widzom na długo zapadnie w pamięć chociażby świąteczna reklama banku Millennium wyemitowana w grudniu 2021 roku:
YouTuber skupia się przede wszystkim na reklamowaniu aplikacji mobilnej oraz innych innowacyjnych usług oferowanych przez bank. Nic w tym dziwnego: kojarzy się głównie ze światem nowych technologii, a jego spokojny głos zwraca uwagę na kwestie bezpieczeństwa finansowego. Na uwagę zasługuje również oprawa audio. Piosenki z reklamy Millennium cieszą się dużą popularnością, zapadają w pamięć i są często poszukiwane przez internautów.
Jak widać, współpraca banków z influencerami może przynieść znakomite rezultaty.
Niezwykle oryginalne i efektowne reklamy tworzy największy polski bank – PKO BP. Odważnie stawia przy tym na storytelling, czyli umiejętność snucia opowieści.
Z pewnością na długo zapamiętana zostanie ta reklama z serii „Kluczowe decyzje”:
Zrealizowana z niezwykłym rozmachem produkcja znakomicie oddaje najważniejsze cechy, na które chce zwrócić uwagę bank, a więc wielopokoleniowość, dojrzałość, stabilność, ale również innowacyjność i odważne stawianie czoła wyzwaniom.
Marketingowcy banku chętnie dzielą się także tajnikami swojego warsztatu. Na oficjalnym kanale PKO BP można znaleźć między innymi odcinek z serii making of powyższego spotu:
W reklamach PKO BP występują nie tylko aktorzy, ale również… zwierzęta. W ramach tej samej serii „Kluczowe decyzje” jeden z odcinków adresowanych do klientów biznesowych dotyczył alpakoterapii.
Również w tym przypadku eksperci marketingu dzielą się nagraniami z planu zdjęciowego. Dzięki temu nie tylko zyskują ciekawą treść, która znajduje uznanie zwłaszcza w oczach internautów, ale również ją wykorzystują do promocji produktów banku stworzonych z myślą o przedsiębiorcach.
Kolejnym bankiem, który stawia na spójną komunikację i jednolitą stylistykę, jest Credit Agricole. Twarzą instytucji stała się Marta Dobecka – aktorka filmowa i teatralna, która młodszym widzom jest znana przede wszystkim ze znakomitych wcieleń dubbingowych. Bez wątpienia największą popularność przyniosły jej jednak właśnie reklamy banku, w których przeobraża się w pracownicę instytucji.
Na planie zdjęciowym często towarzyszy jej Dawid Podsiadło, a więc kolejna wielka gwiazda, która zdecydowała się na reklamowanie instytucji finansowych. Dzięki temu każda reklama banku charakteryzuje się unikalnym stylem i bez trudu zapada w pamięć:
Ważnym elementem reklam Credit Agricole są ścieżki dźwiękowe. Instytucja chętnie korzysta z hitów Dawida Podsiadły. W tym charakterze znakomicie sprawdza się również głos Marty Dobeckiej, która często wciela się w rolę narratora.
Jednocześnie instytucja stara się podkreślać swoje unikalne cechy, takie jak dbałość o ekologię i nowoczesność. Przejawia się to zarówno w scenariuszach i hasłach reklamowych, jak i w stylistyce oraz spójnej, zielonej kolorystyce.
Wcześniej twarzą banku w Polsce była natomiast znana francuska aktorka Juliette Binoche. Dzięki temu możliwe było dodatkowe podkreślenie tożsamości tej instytucji.
Niezwykle ważnym elementem reklam są tak zwani bohaterowie marki – postacie, które uosabiają w sobie jej cechy i tym samym spajają różne przekazy marketingowe czy kampanie reklamowe. Jednym z najlepszych działań tego typu na polskim rynku bankowym jest bez wątpienia Alior. Niemal każdy kojarzy dystyngowanego mężczyznę w meloniku, który od wielu lat pojawia się w materiałach instytucji. Dzięki tak dużej ekspozycji stał się niemal symbolem banku, który jednocześnie uosabia jego najważniejsze cechy.
Bardzo często Alior stawia również na storytelling. Zwykle odwołuje się przy tym do scen z życia swoich klientów. Dzięki temu umiejętnie opowiada o swoich produktach i pokazuje, w jaki sposób wspiera ich niemal na każdym kroku. Oprócz większych okazji – takich jak przywołane wyżej wesele – marketingowcy przedstawiają również zdecydowanie bardziej prozaiczne sceny.
Bank prezentuje się dzięki temu jak nowoczesna instytucja adresująca swoje usługi do wszystkich pokoleń. Jego najważniejszymi cechami jest natomiast stabilność, bezpieczeństwo oraz innowacyjność. Olbrzymią rolę w reklamach Aliora odgrywa także ciepła kolorystyka, która wzbudza zaufanie i znakomicie współgra z barwami marki, możliwymi do odnalezienia w każdym oddziale instytucji.
Komentarze (0)